TOP 10 gier, w których wybór gracza ma znaczenie

2

POPRZEDNIA NASTĘPNA

THE WALKING DEAD

Jedna z pierwszych produkcji od Telltale, dzięki której amerykańskie studio zaczęło zyskiwać na popularności. Produkcja ta trafiła na rynek akurat, jak serial oparty o komiks Roberta Kirkmana, notował jeszcze dobre wyniki. Był to też ich bodajże pierwsza gra, której udało się zdobyć tak wiele tytułów gry roku.

Co prawda, w tym tekście, trzeba wspomnieć o szeregu artykułów, które starały się udowodnić, że decyzje podejmowane w grze nie miały większego znaczenia. I po części jest to oczywiście prawda, bo bez względu na obrane ścieżki, zakończenie gry było za każdym razem praktycznie takie samo. Uważam jednak, że pierwsze The Walking Dead od Telltale pozwalało jeszcze faktycznie odczuć ciężar podjętych wyborów. A wszystko dlatego, że bardzo mocno wpływały na to, jak ścieżka do finału faktycznie będzie wyglądać.

Podjęte decyzje miały więc największy wpływ na relacje z innymi postaciami, a także ich przetrwanie. I mimo tego, że głównymi aktorami tego przedstawienia wciąż będzie Lee i Clementine, to o pozostałych ciężko zapomnieć. Głównie dlatego, że praktycznie każda osoba przedstawiona w grze, potrafiła wzbudzać emocje u gracza. A więc dylematy typu „po czyjej stronie się opowiedzieć?” albo „komu pomóc?” potrafiły stworzyć zagwozdkę dla odbiorcy i miały faktyczny wpływ na dalsze wydarzenia.

POPRZEDNIA NASTĘPNA


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Gracz od 12 roku życia. Częściej z padem, rzadziej z myszką. Bliżej mu do niebieskiego, niż do zielonego. Zakochany w pudełkowych wersjach gier. Kolekcjoner steelbooków. W wolnych chwilach - kinoman.

Dyskusja2 komentarze

  1. Brakowało tutaj bardzo ważnej gry jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, bo w niej były kluczowe, a pojawiła się przed Until Dawn i Life is Strange oraz podbiła serca wielu graczy stawając się swego rodzaju klasykiem, którego słabo nie znać. Tą grą jest Heavy Rain. Liczę na zaktualizowanie listy, bo jasne, że w rpgach ważne są decyzje, ale jeśli o nie chodzi to Heavy Rain jest zdecydowanie lepszy od Wiedźmina czy Dragon Age’a (mimo, że kocham Dragon Age to muszę to stwierdzić)

  2. wybory w Life is Strange nie mają praktycznie żadnego znaczenia odnośnie zakończenia gry. wybory może i mają znaczenie odnośnie danego epizodu ale nie na całą grę. To jest jedna z tych gier gdzie gra daje wrażenia graczowi że podejmuje ważne decyzje.

Zostaw komentarz