TOP 10 gier, w których wybór gracza ma znaczenie

2

Gdzie Vampyr nie może, tam inna gra pomoże.

Coraz częściej w grach twórcy starają się dać graczom dojść do głosu, na podstawie podejmowanych przez siebie decyzji. Nie zrozumcie mnie źle, nie mówię, że to coś nowego – w końcu tego typu zabiegi odgrywały już ogromne role w staro szkolnych erpegach. Zdaje się jednak, że od jakiegoś czasu możliwość wpływania na scenariusz, w większy lub mniejszy sposób, zaczęło pochłaniać coraz więcej gatunków gier oraz ich przedstawicieli. W pewnym momencie mogliśmy przecież być decyzyjni w stosunku do wydarzeń przedstawionych w tak objechanej produkcji jak Saint’s Row 3.

Wciąż jednak ogromnym problemem w kontekście wyborów pojawiających się w rozmaitych produkcjach jest brak rzeczywistego wpływu na wirtualny świat, w którym aktualnie przebywamy. Od jakiegoś czasu nawet grom od Telltale stawia się takie zarzuty, co jest już dosyć poważnym zgrzytem, jeżeli gadamy o produkcjach, które w całości opierają swój scenariusz od wizji odbiorcy.

I tak to już w świecie bywa, że raz twórcom udaje się skutecznie wprowadzić pewne mechaniki, a innym razem wypada to blado. Postanowiłem więc zrobić zestawienie gier, które jednak są w stanie poczuć wagę podejmowanych wyborów. Produkcje, w których nad podjętą decyzją trzeba się zastanowić, gdyż może się okazać, że konsekwencje będą katastrofalne. Takie propozycje, gdzie jedno kliknięcie może całkowicie zmienić prowadzoną przez nas rozgrywkę. W końcu tytuły, które pozwalają poczuć, że postać gracza jest w świecie gry naprawdę istotna.

NASTĘPNA

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Gracz od 12 roku życia. Częściej z padem, rzadziej z myszką. Bliżej mu do niebieskiego, niż do zielonego. Zakochany w pudełkowych wersjach gier. Kolekcjoner steelbooków. W wolnych chwilach - kinoman.

Dyskusja2 komentarze

  1. Brakowało tutaj bardzo ważnej gry jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, bo w niej były kluczowe, a pojawiła się przed Until Dawn i Life is Strange oraz podbiła serca wielu graczy stawając się swego rodzaju klasykiem, którego słabo nie znać. Tą grą jest Heavy Rain. Liczę na zaktualizowanie listy, bo jasne, że w rpgach ważne są decyzje, ale jeśli o nie chodzi to Heavy Rain jest zdecydowanie lepszy od Wiedźmina czy Dragon Age’a (mimo, że kocham Dragon Age to muszę to stwierdzić)

  2. wybory w Life is Strange nie mają praktycznie żadnego znaczenia odnośnie zakończenia gry. wybory może i mają znaczenie odnośnie danego epizodu ale nie na całą grę. To jest jedna z tych gier gdzie gra daje wrażenia graczowi że podejmuje ważne decyzje.

Zostaw komentarz