Maj 2017 w Ekspert Ceneo – Wszystkie publikacje miesiąca w zbiorczym wydaniu

0

Przegląd najciekawszych tekstów miesiąca.

Mieliście zapracowany miesiąc, a chcielibyście być na bieżąco ze wszystkimi naszymi recenzjami, zestawieniami oraz felietonami? Trafiliście zatem w dobre miejsce!

RELACJA Z PYRKONU

W ostatni weekend kwietnia do Poznania zjechali się fani fantastyki z całej Polski, ponieważ to właśnie wtedy miała miejsce kolejna edycja Pyrkonu. Na miejscu pojawił się również Paweł, który nie omieszkał podzielić się z Wami swoimi wrażeniami:

Niewątpliwie Festiwal Fantastyki Pyrkon w tej chwili jest najlepiej zorganizowaną imprezą tego typu w Polsce, a klasa zaproszonych gości, jakość organizacji i sami uczestnicy stoją na najwyższym, światowym poziomie.

RECENZJE GIER

Portfele graczy z pewnością nie będą mile wspominały maja. W tym miesiącu do sprzedaży trafiło tak dużo premier, że ogranie ich wszystkich graniczyło z cudem. Z zagranicznych pozycji zdecydowanie największą uwagę przyciągały następujące tytuły:

PREY: Gra nie jest pozbawiona wad, w większości niewielkich, ale zdarzają się też poważniejsze, takie jak niekiedy zbyt wolne tempo rozgrywki. Największymi atutami nowego Prey’a są natomiast wielka różnorodność i regrywalność, które sprawiają, że każde kolejne podejście do gry będzie inne od poprzedniego.

INJUSTICE 2 to idealna kontynuacja bardzo dobrego Gods Among Us. Producent poprawił wszystkie błędy poprzedniczki i zaimplementował masę nowych pomysłów. Ulepszanie postaci może być kontrowersyjne dla bijatykowych wyjadaczy, ale mi osobiście takie rozwiązanie bardzo przypadło do gustu.

THE SURGE to pod wieloma względami gra niesłychanie interesująca, ale ma zbyt dużo nieprzemyślanych i źle wykonanych elementów, przez co nie można jej ocenić tak dobrze, jak Nioh czy wszystkich produkcji studia From Software.

RIME: Początkowo sceptycznie podchodziłem do oprawy wizualnej, gdyż uznałem, że postawienie na bajkową grafikę było lekkim pójściem na łatwiznę. Szybko jednak zostałem sprowadzony na ziemię i doceniłem pracę hiszpańskiego producenta, jaką musiał włożyć w wykreowanie świata przedstawionego w RiME.

NAJLEPSZE FABULARNE ROZSZERZENIA

Płatne dodatki do gier współcześnie kojarzymy przede wszystkim z mało ambitnymi DLC rozszerzającymi konkretną produkcję o skórki dla bohaterów, nowe bronie czy dodatkowe mapy. Nie wszyscy producenci podchodzą jednak do tematu tak samo, czasami próbując stworzyć coś większego i bardziej wartego naszej uwagi oraz pieniędzy. Oczywiście nie zawsze to się udaje, ale niektóre fabularne rozszerzenia potrafiły być lepsze niż niejedne pełnoprawne tytuły. W niniejszym zestawieniu znajdziecie kilka dodatków do gier, które zdecydowanie są czymś więcej niż tylko popierdółkowatymi DLC-kami…

POLSKIE GRY

Nie tylko zagraniczni twórcy wypuścili w tym miesiącu sporo tytułów. Polscy producenci także zasilili branżę grową o kilka nowych pozycji. Niestety większość z nich pozostawiała wiele do życzenia, jak chociaż INNER VOICES, o którym Dawid rozmawiał również z Markiem Jaroszewskim.

INNER CHAINS: Optymalizacja jest po prostu żadna, zdarzało mi się grać w lepiej dopracowane gry w wersji alpha. Niestety, doskonały styl graficzny, niezła ścieżka dźwiękowa i dobre chęci to zdecydowanie za mało, żeby uratować ten tonący statek.

SHADOW WARRIOR 2 (PS4): Nie jestem w stanie pojąć, w którym miejscu popełniono błąd, że tak doświadczony zespół jak Flying Wild Hog pozwolił na wypuszczenie do sprzedaży kompletnie niegrywalnego produktu. Gra została wręcz nafaszerowana bugami, nie tylko psującymi zabawę, ale także momentami doprowadzającymi do szału.

REGALIA: OF MEN AND MONARCHS to bardzo udany tytuł, który możemy dostać za niewielkie pieniądze, zwłaszcza gdy spojrzymy na cenę z perspektywy czasu gry – jej ukończenie zajmuje nawet dwadzieścia godzin. Na uwagę zasługuje też przyjemna dla oka, ręcznie rysowana oprawa wizualna, posiadająca specyficzny mangowy sznyt oraz rewelacyjny voice-acting.

ENIGMATIS 2 nie jest produkcją idealną (brzydka jakość przerywników filmowych, słaby dubbing, itp.), to jednak nie sposób odmówić jej uroku. Przeciwników HOPA nie ma co przekonywać, ale konsolowym fanom tego typu rozrywki jak najbardziej polecam tę produkcję.

MROCZNA STRONA CYFROWEJ DYSTRYBUCJI

Cyfrowa dystrybucja ostatnimi laty radzi sobie coraz lepiej, i choć nadal – jak to wcześniej przewidywano – nie wyparła edycji pudełkowych, to jednak jej pozycja z miesiąca na miesiąc rośnie coraz bardziej. Oczywiście mógłbym teraz zastanawiać się nad wszystkimi wadami i zaletami obu rozwiązań, ale nie o tym jest ten materiał (przynajmniej w pewnym stopniu). Tym razem chciałbym zwrócić uwagę na coś, z czego większość graczy raczej nie zdaje sobie sprawy…

XBOX GAME PASS W PIGUŁCE

Z początkiem czerwca ruszy Xbox Game Pass, nowa usługa abonamentowa Microsoftu, której subskrybenci otrzymają nieograniczony dostęp do bogatej oferty gier na konsole Xbox One oraz Xbox 360. Dawid postanowił przyjrzeć się bliżej usłudze Xbox Game Pass i ocenić czy nowy abonament wart jest swojej ceny. Sprawdził też jak wypada w porównaniu z Xbox Live Gold i EA Access…

RETRON

Kolejne wydania RetrON-a, w których przyjrzeliśmy się ciekawej przygodówce oraz jednej z lepszych bijatyk w historii gatunku:

THE LONGEST JOURNEY pojawiło się na rynku w 1999 roku, czyli u schyłku Złotej Ery gier przygodowych. Dla branży były to czasy, w których oczy wszystkich zainteresowanych tematem zwrócone były w kierunku trójwymiarowej grafiki. Zachłysnęli się nią nawet twórcy klasycznych przygodówek, a The Longest Journey jest doskonałym przykładem mariażu starego z nowym.

TEKKEN 3: dzisiaj oprawa wizualna może wywoływać wśród młodszych graczy jedynie uśmiech na twarzy (rozdzielczość wynosiła 640 x 480), ale dawniej grafika w trzeciej części zachwycała graczy na całym globie. Producent wykorzystał PlayStation najlepiej jak było to tylko możliwe, co widać zresztą nie tylko podczas właściwej rozgrywki, ale także w trakcie oglądania rewelacyjnych jak na tamte czasy przerywników filmowych, które z miejsca stały się wizytówką serii.

NAJLEPSZE GRY NA PODSTAWIE KOMIKSÓW

Przerobienie książki na grę daje producentom duże pole do popisu, ale jednocześnie zmusza go do większej kreatywności w tworzeniu światów i występujących w nim postaci. Świetnie wykorzystało to polskie studio CD Projekt RED, które przygotowało rewelacyjnego Wiedźmina 3. Skoro można z powodzeniem z literatury zrobić grę wideo, to nie powinno to sprawiać żadnych problemów przy okazji komiksów. Niestety, pomimo atrakcyjności tego medium, twórcy niechętnie biorą się za tworzenie produkcji bazujących na historiach obrazkowych, a gdy to robią, zazwyczaj nie wychodzi z tego nic dobrego…

POZOSTAŁE TEKSTY

RECENZJE I PLAYTESTY:

ZESTAWIENIA I ARTYKUŁY:

TESTY SPRZĘTÓW:

Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz