LIPIEC 2017 W EKSPERT CENEO. WSZYSTKIE PUBLIKACJE MIESIĄCA W ZBIORCZYM WYDANIU

0

Przegląd najciekawszych tekstów miesiąca.

Mieliście zapracowany miesiąc, a chcielibyście być na bieżąco ze wszystkimi naszymi recenzjami, zestawieniami oraz felietonami? Trafiliście zatem w dobre miejsce!

RECENZJE GIER

Sezon ogórkowy trwa w najlepsze, przez co dział recenzji w tym miesiącu wiał trochę nudą. Udało się jednak wyłuskać kilka pozycji, z czego poniższe zdecydowanie najbardziej były warte waszej uwagi:

SERIAL CELANER to w założeniach produkcja prosta, ale wymagająca, a przez to diablo grywalna. Przyjemna dla oka warstwa wizualna, doskonała ścieżka dźwiękowa i zróżnicowana rozgrywka to największe atuty nowej produkcji iFun4All. Tak jak Get Even pokazało niedawno, że polskiej branży gier nie są straszne poważne tematy i ambitne produkcje, tak Serial Cleaner dowodzi, że nad Wisłą nie brak ciekawych i świeżych pomysłów, które nawet małą grę przekształcą w prawdziwe dzieło sztuki.

CRASH BANDICOOT N. SANE TRILOGY to pozycja obowiązkowa dla miłośników oryginalnej trylogii. Vicarious Vision dokonało rzeczy niemożliwej – bez kodu źródłowego przygotowało jeden z lepszych remasterów, z jakim mieliśmy do czynienia w ostatnich miesiącach.

FINAL FANTASY XII: THE ZODIAC AGE to bardzo udany remaster, wprowadzający sporo istotnych zmian w rozgrywce. Z tego właśnie względu, produkcja ma szansę zainteresować także osoby, które już wcześniej dotrwały do napisów końcowych. Całkowicie nowy system rozwoju bohaterów znacząco wpływa na przebieg starć oraz wymaga od użytkownika wytężenia szarych komórek. Nie pogniewałbym się jednak, gdyby jeszcze bardziej popracowano przy warstwie wizualnej.

POLSKA BRANŻA GIER W DEFENSYWIE?

Rok 2015 był dla polskiej branży prawdziwym przełomem. To wtedy do sprzedaży trafiły dwa rewelacyjne tytuły, które nadal cieszą się ogromnym powodzeniem wśród graczy. Chodzi mi oczywiście o trzecią odsłonę Wiedźmina oraz Dying Light. Ubiegły rok pod względem dużych i ważnych premier wyglądał równie interesująco, co było zasługą takich tytułów jak  chociażby Shadow Warrior 2, Layers of Fear, The Way czy dodatku do This War of Mine zatytułowanego The Little Ones. To właśnie wtedy zadebiutowało też fenomenalne Krew i Wino, a także bardzo dobre The Following. A jak sytuacja prezentuje się obecnie?

NAJLEPSZE GRY PIERWSZEGO PÓŁROCZA 2017 ROKU

Czas płynie nieubłaganie i jedyne co nam pozostaje, to tylko się z tym pogodzić. Dla graczy jest to natomiast dobra wiadomość, ponieważ z każdym kolejnym miesiącem przybywa do ogrania sporo ciekawych produkcji. Razem z Dawidem przejrzeliśmy wszystkie gry, jakie wyszły w pierwszym półroczu bieżącego roku i postanowiliśmy podzielić je ze względu na konkretne platformy. Dzięki temu przygotowaliśmy trzy listy najlepszych tytułów na konsolach PLAYSTATION 4, XBOX ONE oraz KOMPUTEROWYCH OSOBISTYCH. Jedną z gier zasługującą na wyróżnienie jest chociażby NieR: Automata:

Produkcja japońskiego studia PlatiniumGames to według mnie bezapelacyjnie najlepsza gra pierwszej połowy bieżącego roku. Studio znane przede wszystkim z serii Bayonetta, tym razem postawiło na dzieło spokojniejsze, próbujące być czymś więcej niż tylko zwykłym akcyjniakiem. Historia przedstawiona w NieR: Automata początkowo nie zwiastuje niczego nadzwyczajnego, ale gdy zaczniemy odkrywać wszystkie tajemnice, dopiero wtedy będziemy w stanie docenić kunszt scenarzystów. Żeby tego jednak dokonać, tytuł trzeba zaliczyć co najmniej cztery razy i zapewniam was, że po pierwszorazowym zobaczeniu napisów końcowych, z pewnością nie będziecie chcieli odłożyć płyty z grą na półkę. Prawdziwe cudeńko, które – dzięki swojej wrażliwości – mogło stworzyć wyłącznie azjatyckie studio.

ZWIERZĘCY KOMPANI W GRACH WIDEO

Zwierzęta towarzyszą człowiekowi od kilkudziesięciu tysięcy lat, nie dziwi więc to, że są często ważnymi bohaterami gier wideo. W przygotowanym przeze Dawida zestawieniu znajdziecie przykłady najbardziej rozpoznawalnych i najwierniejszych wirtualnych przyjaciół człowieka. Nie mogło oczywiście zabraknąć naszego ulubieńca – Płotki!

Płotka to imię, które wiedźmin Geralt z Rivii nadawał wszystkim swoim wierzchowcom. Przeważnie była to narowista gniada klacz o hardym charakterze. W rozszerzeniu Wiedźmin 3: Krew i Wino wskutek zażycia pewnego odwaru Geralt zaczyna rozumieć Płotkę, z której pomocą wykonuje zadanie o wiele mówiącej nazwie „O czym szepczą grzyby”. W trakcie zlecenia okazuje się, że klacz posiada szeroką wiedzę alchemiczną i detektywistyczną oraz… wyjątkowo niski głos, którego użycza jej Wojciech Mann.

NAJCIEKAWSZE PREMIERY DRUGIEGO PÓŁROCZA 2017 ROKU

W tym miesiącu nie tylko przyjrzeliśmy się najlepszym tytułom pierwszej połowy bieżącego roku, ale także sprawdziliśmy, w jaki interesujące produkcje zagramy w najbliższym czasie. W tym przypadku nie tylko poświęciliśmy miejsce na PLAYSTATION 4, XBOKSA ONE oraz KOMPUTERY OSOBISTE, ale także daliśmy szansę NINTENDO SWITCH. Miłośnicy samochodówek z pewnością nie odmówią sobie najnowsze odsłony Forzy Motorsport:

Forza Motorsport 7 to flagowy tytuł zaprezentowanej w trakcie tegorocznych targów e3 konsoli Xbox One X. Najnowsza odsłona cyklu została od podstaw stworzona w rozdzielczości UHD przy 60 kl./s. i jako pierwsza w historii będzie oferowała rozgrywkę w 4K. W grze pojawi się ponad 700 aut, a wśród nich największa do tej pory kolekcja samochodów Ferrari, Lamborghini i Porsche, jak również ponad 30 słynnych lokacjach, w których warunki pogodowe będą zmieniały się w sposób dynamiczny. Dodajcie do tego nowe ligi, ulepszone tryby oglądania, integrację z usługą Mixer oraz setki opcji personalizacji kierowcy obejmujące dziesięciolecia historii wyścigów i popkultury.

RELACJE Z POKAZÓW

W lipcu dzięki uprzejmości PlayStation Polska oraz Cenegi mieliśmy okazję zagościć na dwóch zamkniętych pokazach, podczas których zaprezentowano nam nadchodzące gry studia Naughty Dog i Epic Games:

UNCHARTED: ZAGINIONE DZIEDZICTWO zapowiada się na bardzo dobre rozszerzenie. Misja, którą miałem przyjemność ograć, zapewniła mi etapy strzelankowe i skradankowe, umożliwiła wspinaczkę na bardzo wysokie wieże oraz zmusiła do główkowania podczas bardzo fajnie zaprojektowanej zagadki logicznej polegającej na przeskakiwaniu w odpowiedniej kolejności na porozstawiane obok siebie kamienne kloce. Uncharted 4: Kres Złodzieja otrzymało ode mnie maksymalną notę i wszystko wskazuje na to, że najnowsze dzieło Naughty Dog znowu będzie miało szansę zbliżyć się do tak wysokiego wyniku.

FORTNITE: W grze oprócz strzelania z najróżniejszych pukawek (większość misji działa na zasadzie trybu Hordy, połączonego z mechanikami gier typu Tower Defense), zostajemy zmuszeni do zabawy w budowniczego. Niczym w Minecrafcie, za pomocą kilofa niszczymy obiekty na mapie, a ze zdobytych surowców budujemy wiele dostępnych w grze konstrukcji. Większość misji polega na bronieniu urządzenia o nazwie Atlas, które usilnie chcą zniszczyć nasi przeciwnicy. Żeby ułatwić sobie wygraną, możemy wybudować fort, i tylko od nas zależy jak będzie wyglądał i funkcjonował.

TOP 10 ZWIASTUNÓW GIER ZE ZNANĄ MUZYKĄ

Dawid postanowił połączyć swoje dwie pasje – muzykę oraz gry wideo – co zaowocowało tekstem poświęconym popularnym utworom wykorzystywanym w zwiastunach najróżniejszych produkcji. Oprócz wyróżnienia dziesięciu konkretnych tytułów, w tekście (oraz poniżej) znajdziecie także playlistę z najciekawszymi kawałkami, które wspólnie zbieramy od jakiegoś czasu. Miłego słuchania!

MODY DO GIER

Modyfikacje przedłużają żywotność wielu gier, dlatego nic dziwnego, że masa graczy z całego świata lubi bawić się w ulepszanie swoich ulubionych tytułów. Zdecydowanie jednymi z bardziej popularnych gier wśród moderów są takie tytuły jak GRAND THEFT AUTO V oaz THE ELDER SCROLL’S V: SKYRIM, dlatego to właśnie modyfikacje tych produkcji opisał Dawid w swoich tekstach. Dla przykładu:

GTA 5 REDUX to jedna z największych i najbardziej kompleksowych modyfikacji do Grand Theft Auto V. Zmiany, które wprowadza mod, zahaczają o wszystkie najważniejsze aspekty gry, takie jak pogoda, cienie i oświetlenie, tekstury, efekty wizualne, a nawet policja, uzbrojenie, pojazdy, obrażenia i wybuchy, populacja, zdarzenia losowe i sztuczna inteligencja pieszych. Jak sami widzicie, lista jest naprawdę długa, a skalę modyfikacji docenicie dopiero po jej zainstalowaniu.

TESTY SPRZĘTÓW

Standardowo nie obyło się bez testów kilku sprzętów. W lipcu w nasze ręce trafiły zarówno myszki dla graczy, profesjonalne headsety oraz całkiem praktyczne przenośne głośniki bluetooth:

SŁUCHAWKI STEELSERIES ARCTIS 3 charakteryzują się wysoką jakością wykonania, lekką i wygodną konstrukcją oraz dobrym dźwiękiem. Zestaw świetnie sprawdzi się nie tylko do grania, ale także słuchania muzyki czy oglądania filmów. Bez problemu można korzystać z niego zarówno w domu, jak i poza nim.

GŁOŚNIKI TRUS FERO I DECI: Jakość dźwięku w przypadku obu sprzętów może nie bywa szczególnie powalająca, ale i tak jest to zdecydowanie lepsze wyjście niż słuchanie piosenek bezpośrednio ze smartfona. Fero zyskało w moich oczach małym, praktycznym rozmiarem oraz gniazdami na pendrive’a i kartę SD, natomiast Deci oferuje trochę czystszy dźwięk i posiada w zestawie karabińczyk, który wbrew pozorom bywa bardzo przydatny.

MYSZ LOGITECH MX MASTER 2S łączy w sobie elegancję i funkcjonalność. Gryzoń nie tylko dobrze leży w dłoni, ale dysponuje także kilkoma funkcjami, które znacznie podniosą komfort codziennej pracy przy komputerze. Lista jest naprawdę długa, ale na szczególną uwagę zasługują inteligentna rolka, rozpoznawanie gestów, szybkie ładowanie i technologia Logitech Flow, która pozwala na pracę na kilku komputerach jednocześnie.

KLAWIATURA RAZER BLACKWIDOW CHROMA V2 to świetne rozwiązanie dla osób ceniących sobie bardzo wysoką jakość wykonania, ciekawe dodatki (podkładka pod nadgarstki) oraz profesjonalne oprogramowanie.

RETRON: 30-LECIE METAL GEAR

Historia Metal Gear Solid jest niezwykle pokręcona, i nie chodzi mi wyłącznie o meandry fabularne, ale proces produkcji poszczególnych odsłon oraz chronologię wydawania kolejnych części. W tym momencie cykl definitywnie dobiegł do końca, co w dużej mierze było spowodowane złymi relacjami pomiędzy Konami, a reżyserem serii. O ich konflikcie pisałem w ubiegłym roku, dlatego zainteresowanych odsyłam do tego artykułu. Zanim jednak Hideo Kojima na dobre rozstał się ze swoim pracodawcą, zdążył przez prawie trzydzieści lat kontynuować przygody Big Bossa oraz jego niesfornych klonów. Wszystko zaczęło się w 1986 roku, kiedy to młody Japończyk, tuż po ukończeniu studiów ekonomicznych na uniwersytecie, został dostrzeżony przez wielkiego giganta, jakim już wtedy było Konami.

POZOSTAŁE TEKSTY

RECENZJE I PLAYTESTY:

ZESTAWIENIA I ARTYKUŁY:

TESTY SPRZĘTÓW:

Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz