Książki na podstawie gier – co warto przeczytać?

0

Od starożytnego Rzymu po podboje kosmosu.

W ostatnich latach literatura dla graczy zyskała całkiem sporą popularność. Wraz z premierami wielkich hitów, wydawcy umieszczają kolejne książki w sklepach, mające za zadanie zarobić dodatkowe dolary, dzięki popularności oryginału. Choć trend ten znacząco eskalował, to jednak tego typu beletrystyka powstawała już kilkanaście lat temu, gdzie gracze nawet jeszcze nie marzyli o Project Scorpio czy innych PlayStation 4 Pro. Niestety, książki oparte na grach zazwyczaj prezentują średnich lotów poziom i w dużej mierze ich jedyną wartością jest rozszerzenie ulubionego uniwersum. Sprawdźmy zatem, którym pisarzom udało się to zrobić w najmniej bolesny sposób.

CYKL TOTAL WAR ROME – DAVID GIBBINS

1

Seria Total War od zawsze w ciekawy sposób prezentowała istotne wydarzenia historyczne, zarówno pod kątem politycznym, jak i batalistycznym. David Gibbins otrzymał zadanie przeniesienia atmosfery cyklu na karty książek, czego efektem były dwa tytuły – Zniszczyć Kartaginę oraz Miecz Attyli. Akcja pierwszej powieści rozgrywa się w latach 168-146 p.n.e., natomiast druga przenosi nas o kilka wieków do przodu, aż do 439 roku n.e. Obie książki to prostej konstrukcji historie o walecznych mężczyznach, stających do boju z wielkimi przywódcami. Autor umiejętnie żongluje historycznymi faktami (oczywiście naginając je do swoich celów) oraz postaciami, przeplatając je z bohaterami fikcyjnymi. Trochę gadania, trochę podróży i rozbudowane opisy bitew – tak w skrócie można streścić oba dzieła Gibbinsa.

TRYLOGIA MASS EFFECT – DREW KARPYSHYN

2

Pierwsza odsłona Mass Effecta przygotowana przez studio BioWare była swego czasu świetną pozycją science-fiction, która rzucała nowe światło na tę tematykę. Książek o kosmicznych wojażach powstało już naprawdę wiele, ale Drew Karpyshyn znalazł jeszcze miejsce na dorzucenie od siebie trzech groszy (a właściwie to trzech powieści). Objawienie, Podniesienie oraz Odwet kręcą się wokół pierwszej i drugiej odsłony gier o komandorze Shepardzie. W książkach natomiast głównymi bohaterami są David Anderson, dowódca okrętu kosmicznego badający sprawę ataku na bazę Sojuszu, Gillian Grayson, biotyczka o wielkiej wartości oraz Paul Grayson mający do pogadania z Człowiekiem Iluzją. W polskich wydaniach kuleje tłumaczenie oraz brak większej korekty, ale same historie warte są sprawdzenia.

 
1 2 3 4
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz