Far Cry – przegląd serii

0

POPRZEDNIA         NASTĘPNA 

KURA ZNOSZĄCA ZŁOTE JAJKA

Crytek przed rozstaniem z Ubisoftem wypuścił do sprzedaży produkcję Far Cry Instincts, będącą zmodyfikowaną wersją pierwszej części, dedykowaną Xboksowi. Posiadacze konsoli Microsoftu mogli raczyć się grafiką zbliżoną do oryginału, bardziej rozbudowanym trybem fabularnym, a także interaktywnymi przerywnikami filmowymi. Niestety, producent przeszedł do Electronic Arts, zostawiając swoje dziecko u Francuzów. Ubisoft powierzając markę jednemu ze swoich wewnętrznych studiów, postanowiło zarobić na Far Cry’u jak najwięcej pieniędzy. W ten oto sposób otrzymaliśmy edycję przeznaczoną platformie Xbox 360, poprawiającą gdzieniegdzie grafikę i zawierającą dodatek Predator.

Far Cry: Paradise Lost (2007)
Far Cry: Paradise Lost (2007)

W 2006 roku Ubisoft próbował po raz kolejny wzbogacić się na tej samej grze i przeniósł ją na konsolę Nintendo Wii. Far Cry: Vengeance w pełni wykorzystywał możliwości sprzętu, pozwalając na kontrolowanie bohatera przy pomocy Wii Remote’a i Nunchuka. W teorii brzmi to interesująco, niestety edycja przeznaczona na urządzenie Ninny była diabelnie niegrywalna. Oprawa wizualna cofnęła serię o dwie generacje, a sterowanie kontrolerami ruchowymi było mało precyzyjne i niewygodne. Produkcja posiadała masę błędów technicznych, przez co przyjemność z grania była bliska zeru.

W międzyczasie udostępniona została gra zatytułowana Far Cry: Paradise Lost, nie mająca nic wspólnego z tym, co zapoczątkował Crytek. Najnowsza część była typowym shooterem „na szynach”, w którym operowaliśmy jedynie celownikiem, a postać sama decydowała gdzie chce iść.

POPRZEDNIA         NASTĘPNA 

1 2 3 4 5 6 7
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz