Far Cry – przegląd serii

0

Krótka opowieść o tym, jak z gry science-fiction zrobić produkcję osadzoną w czasach prehistorycznych.

  NASTĘPNA 

RAJSKI POCZĄTEK

Obecnie seria kojarzona jest przede wszystkim z francuskim wydawcą i producentem. Pierwszą odsłonę Far Cry’a stworzyło natomiast niemieckie studio, znane później głównie z prac nad Crysisem. Studio Crytek dopiero rozpoczynało przygodę z branżą gier, i trzeba przyznać, że zaliczyło bardzo udany debiut. Pierwsza część cyklu zachwycała przede wszystkim warstwą techniczną. Oprawa wizualna kilkanaście lat po premierze prezentuje wysoki poziom, a animacja wody nawet we współczesnych grach potrafi wyglądać znacznie gorzej. Wszystko za sprawą autorskiego silnika graficznego CryENGINE potrafiącego czynić prawdziwe cuda. Producent mógł dzięki niemu wyświetlać w czasie rzeczywistym duże połacie terenu, przedstawiać tekstury w wysokiej rozdzielczości oraz oferować złożoną fizykę, dzięki której mogliśmy niszczyć wiele elementów występujących na mapie.

Far Cry (2004)
Far Cry (2004)

Zanim seria postawiła na (względny) realizm, w „jedynce” mieliśmy okazję walczyć nie tylko z uzbrojonymi po zęby najemnikami, ale również z wszelkiej maści mutantami. Gdy na scenę wkraczały potwory, rozgrywka stawała się bardziej wymagająca, a klimat coraz mocniej uderzał w horrorowe tony. Otwartość lokacji pozwalała na rozgrywanie misji w dowolny sposób, co mocno wpłynęło na dalszy rozwój serii.

  NASTĘPNA 

1 2 3 4 5 6 7
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz