DX12 podniesie wydajność grafiki o 20%

0

Nawet słabsze układy graficzne skorzystają na nowym DirectX.

W trakcie trwające Game Developers Conference Microsoft zakomunikował, że DirectX 12 podniesie wydajność układów graficznych nawet o 20%, jak również zmniejszy wykorzystanie procesora podczas rozruchu komputera. Zmianę odczują również posiadacze słabszych kart graficznych, którzy zdecydują się przejść na system operacyjny Windows 10.

„Jeżeli jesteś graczem i zdecydujesz się na Windowsa 10, a masz [układ graficzny] Iris Pro, dostanie on dodatkowego kopa. Może sprawić, że gra z niegrywalnej, stanie się grywalna, ze średniej, świetna, a ze świetnej, nie z tego świata” – mówi Bryan Langley z Microsoftu.

Jeżeli nie są to czcze przechwałki, to jest to naprawdę poważny argument za aktualizacją do Windowsa 10, tym bardziej, że dla posiadaczy Windowsa 7 i Windowsa 8 ma być ona darmowa przez rok od premiery nowego systemu operacyjnego. Microsoft wierzy, że już wkrótce połowa komputerów osobistych, a do końca roku nawet dwie trzecie, będzie wykorzystywała DirectX 12.

Ogłoszono również, że zespół Epic Games pracuje nad nowym Unreal Tournament w oparciu o silnik Unreal 4, działający na DirectX 12, co zaowocować ma nową jakością w grach.

Źródła: PC World, Xbox Wire

Dawid Sych

Od dziecka zapalony pecetowiec, a od niedawna konsolowy neofita. Kocha rozbudowane gry role-playing z masą statystyk i dziesiątkami okienek, najlepiej izometryczne i w klimacie science-fiction lub post-apo. Alergicznie reaguje na wszelkiej maści sandboksy oraz gry sportowe. Wielbiciel literatury klasycznej i amator dobrych seriali.

Zostaw komentarz