Czerwiec 2017 w Ekspert Ceneo. Wszystkie publikacje miesiąca w zbiorczym wydaniu

0

Przegląd najciekawszych tekstów miesiąca.

Mieliście zapracowany miesiąc, a chcielibyście być na bieżąco ze wszystkimi naszymi recenzjami, zestawieniami oraz felietonami? Trafiliście zatem w dobre miejsce!

JAK ACTIVISION WYCIĄGA CALL OF DUTY Z DNA?

W ciągu ostatnich kilkunastu dni poznaliśmy sporo nowych informacji dotyczących najnowszej odsłony Call of Duty. Seria po wielu latach powraca do tematyki II Wojny Światowej, ale mimo to, gracze nadal mają obawy co do jakości pełnej wersji gry. Czy słusznie? W felietonie dotyczącym WWII spróbowałem odpowiedzieć na to pytanie:

Call of Duty: WWII powróci do korzeni serii, ale tylko połowicznie. Tak naprawdę, wychodzi na to, że jedynym podobieństwem do pierwszych odsłon serii mogą być realia II Wojny Światowej. Rozgrywka oraz sposób przedstawienia historii będą kompletnie inne, dostosowane do współczesnych standardów i przyzwyczajeń graczy. Kontrowersyjne wydają się być także decyzje dotyczące trybu wieloosobowego, ale w mojej opinii nie mają one wielkiego wpływu na odbiór całości.

RECENZJE GIER

Maj pod względem premier był prawdziwym mordercą portfeli, dlatego mniejszy natłok premier w czerwcu z pewnością nikomu nie zaszkodził. Nie zmienia to jednak faktu, że pomimo lekkiej posuchy, i tak do sprzedaży trafiło kilka wartych uwagi tytułów:

GET EVEN – po przeciętnym Husku i niegrywalnym Inner Chains, Get Even jest jak pierwszy promień słońca po długiej zimie. Ambitna i wciągająca fabuła, pomysłowa mechanika rozgrywki mocno związana z opowiadaną historią i wykorzystanie innowacyjnej technologii to trzy główne atuty najnowszej produkcji gliwickiego studia.

DIRT 4 to bardzo dobra gra sportowa, zarówno pod względem rewelacyjnej fizyki jazdy, świetnie rozplanowanych tras, jak i dostępnych trybów. Co prawda Landrush i Rally Cross są trochę niepotrzebne, ale na upartego i przy nich można się nieźle bawić.

TEKKEN 7 – najnowsza odsłona miała ogromnego pecha, że trafiła do sprzedaży tuż po premierze rewelacyjnego Injustice 2. Co prawda, system walki w dziele Bandai Namco jest o wiele bardziej dopracowany i rozbudowany, ale to niestety jedyna przewaga japońskiej produkcji. Jako fan cyklu, z przykrością muszę stwierdzić, iż „siódemka” w dniu premiery okazała się być równie mało atrakcyjna, co wydany w ubiegłym roku Street Fighter.

PODSUMOWANIE TARGÓW E3 2017

W połowie miesiąca uwaga większości graczy z całego świata była skupiona na jednym wydarzeniu – targach E3 odbywających się jak co roku w Los Angeles. W trakcie trwania imprezy przygotowaliśmy dla was podsumowanie wszystkich istotnych konferencji, a także wybraliśmy NAJLEPSZE GRY E3 2017. W powyższym linku znajdziecie moją opinię dotyczącą jakości tegorocznych targów oraz odnośniki do wszystkich prezentacji producentów.

NAJLEPSZE HORRORY NA KONSOLE XONE I PS4

Gry grozy towarzyszą branży od jej początków. Ludzie uwielbiają się bać, dlatego popyt na horrory prawdopodobnie nigdy nie przeminie. Każda generacja konsol ma kilku przedstawicieli, przy których miłośnicy gatunku nie powinni przechodzić obojętnie. Dawid przygotował dla was listę strasznych produkcji, w które zagracie na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

TESTY SPRZĘTÓW

W tym miesiącu fani nowych technologii znaleźli u nas nie tylko testy sprzętów gamingowych, ale także recenzje całkiem solidnego smartfona oraz telefonu komórkowego, będącego odnowioną wersją kultowej Nokii 3310:

GALAXY A5 (2017) posiada 5,2-calowy ekran dotykowy Super AMOLED o rozdzielczości 1920 x 1080 (Full HD), a jego waga wynosi zaledwie 159 gram. Ogromnymi zaletami urządzenia są odporność na pył oraz wodę. Stopień ochrony został ustalony na IP68, co oznacza, że z telefonem nie powinno stać się nic złego do głębokości 1,5 metra przez trzydzieści minut.

NOWA NOKIA 3310 nawiązuje do starej na wielu płaszczyznach, ale pierwszą która rzuca się w oczy jest oczywiście design. Obudowa z zaokrąglonymi bokami, obły kształt przycisków czy biała obwódka wokół ekranu to chyba najbardziej charakterystyczne elementy. W efekcie miniaturyzacji komponentów, która objęła telefony komórkowe w ciągu ostatnich kilkunastu lat, nowa Nokia 3310 jest znacznie lżejsza i aż o połowę węższa od starej.

NIEPOTRZEBNE REMASTERY

Moda na odświeżone wersje hitów sprzed lat trwa. Jak pokazałem jakiś czas temu, są remastery, którym warto dać szansę, ponieważ powstały z miłości do gier, a nie wyłącznie z chęci zarobienia kasy na sprzedawaniu odgrzewanych kotletów. Niestety, takie produkcje to zaledwie kropla w morzu gniotów i niewypałów zrobionych na kolanie i bez głębszej refleksji. Zestawienie, które przygotował Dawid, pokazuje mroczną stronę remasterów, czyli gry, które nigdy nie powinny powrócić.

RECENZJE GIER BEZ PRĄDU

Nie samymi grami wideo człowiek żyje. Czasami warto odejść od komputera lub konsoli, żeby wsiąknąć razem ze znajomymi do fantastycznego świata gier planszowych i karcianych. Paweł w tym miesiącu przetestował dla was dwa tytuły:

PLANSZOWY THIS WAR OF MINE to z pewnością tytuł nowatorski na rynku, w którym twórcy nie bali się wprowadzać nowych rozwiązań. Chwała im za to! Dzięki temu w tej „dużej” kooperacji mamy opcję zapisania gry i powrotu do niej w innym czasie. W tym stosunkowo niedługim tekście nie udało mi się również opisać walki, odwiedzin gości czy systemu scenariuszy.

ZAKLINACZE ujęli mnie najpierw bardzo sympatyczną szatą graficzną i przemiłą ekipą ze stoiska wydawnictwa Gindie. Gdy zasiadłem do pierwszej rozgrywki nie wiedziałem do końca, czego oczekiwać po tym tytule. Okazało się jednak, że jest to solidna, świetnie przemyślana gra karciana oparta o dociąganie kart i kreowanie coraz to ciekawszych połączeń przedmiot-zaklęcie.

CZARNOBYLSKA ZONA. GRY KONTRA RZECZYWISTOŚĆ

Dawid w końcu spełnił swoje marzenie i wybrał się w podróż do czarnobylskiej zony, będącej inspiracją dla wielu twórców popkultury. To właśnie tam zrodził się w jego głowie ciekawy pomysł na artykuł, który po powrocie do Polski wdrożył w życie:

Czarnobyl i Prypeć po raz pierwszy zobaczyłem w grach z serii Stalker oraz Call of Duty 4: Modern Warfare, stąd pomysł, aby skonfrontować te obrazy z rzeczywistością. W artykule znajdziecie zdjęcia kilku najbardziej znanych miejsc w zonie w zestawieniu z wirtualnymi odpowiednikami. Jak studia Infinity Ward i GSC Game World poradziły sobie z przeniesieniem do swoich gier Mekki Post-apo? Oceńcie sami… a do lektury koniecznie odpalcie sobie ścieżkę dźwiękową ze Stalkera lub Metra.

CRASH BANDICOOT – HISTORIA SERII

Rok 1996 był przełomowy dla fanów trójwymiarowych platformówek, ponieważ to wtedy odbyła się premiera gry Crash Bandicoot, która z miejsca podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Ówcześnie największe wrażenie robiła niesamowita oprawa wizualna, niewybredne poczucie humoru oraz przesympatyczny tytułowy główny bohater. Jeden tytuł szybko przemienił się w długą serię gier, kontynuowaną przez najbliższe kilkanaście lat.

POZOSTAŁE TEKSTY

RECENZJE I PLAYTESTY:

ZESTAWIENIA I ARTYKUŁY:

TESTY SPRZĘTÓW:

Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz