CRASH BANDICOOT: THE HUGE ADVENTURE
Na koniec trzy bonusowe tytuły, które zostały wydane na przenośne konsole. Dr. Neo Cortex ponownie nabroił. Tym razem za pomocą skonstruowanej przez siebie broni sprawił, że Ziemia się skurczyła. Coco może odwrócić ten efekt, ale potrzebuje do tego fioletowych kryształów, które Crash oczywiście musi zdobyć.
Seria po raz pierwszy przeniosła się na konsolę przenośną. Przez małą moc obliczeniową GameBoya Advance producenci byli zmuszeni do zrobienia gry dwuwymiarowej. Wbrew pierwszym obawom, wyszedł z tego całkiem dobry tytuł, który momentami bawił równie mocno, jak odsłony wydane na stacjonarnych konsolach.
Producent: Vicarious Visions
Rok produkcji: 2002
CRASH BANDICOOT 2: N-TRANCED
W N-Trancec za całym zamieszaniem nie stał Cortex, a N. Tropy. Szalony doktorek zahipnotyzował mieszkańców Ziemi i zmusił do ciężkiej pracy. Crash Bandicoot jako główny bohater, musiał uwolnić przyjaciół i pokonać doktora.
Gra bardzo przypomina poprzednią część na GameBoya Advance. Ponownie wszystko widzimy z boku, i niczym w klasycznych dwuwymiarowych platformówkach pędzimy przed siebie, walcząc z przeciwnikami i unikając zagrożeń środowiskowych. W niektórych misjach mieliśmy możliwość sterowania helikopterem oraz latającym dywanem.
Producent: Vicarious Visions
Rok produkcji: 2003
CRASH BANDICOOT PURPLE: RIPTO’S RAMPAGE
Dr. Neo Cortex łączy siły z karłowatym Ripto, którego znamy jako głównego złego z serii gier Spyro The Dragon. Złoczyńcy stawiają sobie za cel zniszczenie Crasha Bandicoota oraz niebieskiego smoka
Ripto’s Rampage wprowadza pewien powiew świeżości do serii, łącząc dwa bardzo popularne uniwersa, co dla fanów obu cyklów mogło być nie lada gratką. Rozgrywka jest identyczna jak w The Huge Adventure, czy N-Tranced. Szkoda tylko, że nie pokuszono się o wydanie ulepszonej wersji na konsolach stacjonarnych.
Producent: Vicarious Visions
Rok produkcji: 2004