Crash Bandicoot – przegląd serii

0

SIÓDMA GENERACJA KONSOL

CRASH OF THE TITANS

Współpraca Crasha i Dr. Neo Cortexa z Twinsanity dobiegła końca. Szalony doktorek ponownie chciał zlikwidować swojego przeciwnika, wypuszczając na niego ogromne zmutowane stwory. Na domiar złego, porywa Coco i Aku Aku, przez co Bandicoot nie tylko musi walczyć o swoje życie, ale także o zdrowie swoich przyjaciół.

Debiut Crasha na konsolach siódmej generacji wypadł niezbyt dobrze. Radical Entertainment wprowadziło zbyt wiele radykalnych zmian, co sprawiło, że gra była całkowicie inna od poprzedniczek. Zmiany często bywają dobre, ale niestety w tym przypadku zadziałały na niekorzyść produkcji. Crash nosi na łapskach ogromne tatuaże, zamiast jabłek zbiera jakieś kryształki i ujeżdża dziwne stwory. Ten ostatni patent z początku wydawał się ciekawy, ale w praktyce okazał się strasznym niewypałem. Momentami Crash of the Titans bardziej przypominał slashera, niźli wesołą platformówkę. Większość fanów nie zaakceptowała zmian i gra sprzedała się w bardzo małych ilościach.

Platformy: Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo DualScreen, Nintendo Wii, GameBoy Advance
Producent: Radical Entertainment
Rok produkcji: 2007

CRASH BANDICOOT: MIND OVER MUTANT

Dr. Neo Cortex, ku zdziwieniu wszystkich obmyślił kolejny niecny plan. Tym razem zbudował maszynę, dzięki której mógł kontrolować umysły wszystkich istot na świecie. Jak nie trudno się domyślić, protagonista serii jeszcze raz musi go powstrzymać.

Gra była kontynuacją Crash of the Titans, łudząco podobną do poprzedniczki. Tutaj także ujeżdżamy zmutowane bestie, a kamera robi nam psikusy na każdym kroku. Jedynymi nowościami były dodatkowe umiejętności Crasha oraz tryb kooperacji dla dwóch graczy. Na szczęście, gra sprzedała się jeszcze gorzej niż poprzedniczka, dzięki czemu Activision (wydawca) zrezygnowało z dalszego wspierania tej upadłej marki. Aż do piątkowej premiery N. Sane Trilogy.

Platformy: Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo DualScreen, Nintendo Wii
Producent: Radical Entertainment
Rok produkcji: 2008

WYDANIA NA KONSOLE PRZENOŚNE

CRASH BANDICOOT: THE HUGE ADVENTURE

Dr. Neo Cortex ponownie nabroił. Tym razem za pomocą skonstruowanej przez siebie broni sprawił, że Ziemia się skurczyła. Coco może odwrócić ten efekt, ale potrzebuje do tego fioletowych kryształów, które Crash oczywiście musi zdobyć.

Seria po raz pierwszy przeniosła się na konsolę przenośną. Przez małą moc obliczeniową GameBoya Advance producenci byli zmuszeni do zrobienia gry dwuwymiarowej. Wbrew pierwszym obawom, wyszedł z tego całkiem dobry tytuł, który momentami bawił równie mocno, jak odsłony wydane na stacjonarnych konsolach.

Platformy: GameBoy
Producent: Vicarious Visions
Rok produkcji: 2002

CRASH BANDICOOT 2: N-TRANCED

W N-Trancec za całym zamieszaniem nie stał Cortex, a N. Tropy. Szalony doktorek zahipnotyzował mieszkańców Ziemi i zmusił do ciężkiej pracy. Crash  Bandicoot jako główny bohater, musiał uwolnić przyjaciół i pokonać doktora.

Gra bardzo przypomina poprzednią część na GameBoya Advance. Ponownie wszystko widzimy z boku, i niczym w klasycznych dwuwymiarowych platformówkach pędzimy przed siebie, walcząc z przeciwnikami i unikając zagrożeń środowiskowych. W niektórych misjach mieliśmy możliwość sterowania helikopterem oraz latającym dywanem.

Platformy: GameBoy Advance
Producent: Vicarious Visions
Rok produkcji: 2003

CRASH BANDICOOT PURPLE: RIPTO’S RAMPAGE

Dr. Neo Cortex łączy siły z karłowatym Ripto, którego znamy jako głównego złego z serii gier Spyro The Dragon. Złoczyńcy stawiają sobie za cel zniszczenie Crasha Bandicoota oraz niebieskiego smoka

Ripto’s Rampage wprowadza pewien powiew świeżości do serii, łącząc dwa bardzo popularne uniwersa, co dla fanów obu cyklów mogło być nie lada gratką. Rozgrywka jest identyczna jak w The Huge Adventure, czy N-Tranced. Szkoda tylko, że nie pokuszono się o wydanie ulepszonej wersji na konsolach stacjonarnych.

Platformy: GameBoy Advance
Producent: Vicarious Visions
Rok produkcji: 2004

 
1 2 3
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz