Crash Bandicoot – przegląd serii

0

Historia jamraja uzależnionego od owoców wumpa i adrenaliny.

  NASTĘPNA 

Rok 1996 był przełomowy dla fanów trójwymiarowych platformówek, ponieważ to wtedy odbyła się premiera gry Crash Bandicoot, która z miejsca podbiła serca milionów graczy na całym świecie. Ówcześnie największe wrażenie robiła niesamowita oprawa wizualna, niewybredne poczucie humoru oraz przesympatyczny tytułowy główny bohater. Jeden tytuł szybko przemienił się w długą serię gier, kontynuowaną przez najbliższe kilkanaście lat. Za produkcję pierwszych odsłon odpowiadało Naughty Dog, kojarzone obecnie z awanturniczym cyklem Uncharted oraz ponurym The Last of Us.

Początkowe odsłony stały na bardzo wysokim poziomie, lecz w późniejszych latach, gdy seria trafiła w ręce innych producentów, jej poziom zaczął diametralnie spadać. Od 2008 roku o serii było cicho, aż do ubiegłego roku, kiedy to Sony zapowiedziało remake pierwszych trzech części. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy okazał się rewelacyjną pozycją, która przypadła do gustu nie tylko starym wyjadaczom, ale również młodszym graczom, którzy z racji wieku nie mieli okazji zagrać wcześniej w oryginały. Grę recenzowałem w ubiegłym roku, dlatego w tym tekście nie będę poświęcał jej więcej miejsca. Jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o odświeżonej trylogii, to zerknijcie do recenzji mojego autorstwa. Tymczasem, zacznijmy od początku!

CRASH BANDICOOT

Dr. Neo Cortex oraz N. Brio chcą podbić świat za pomocą genetycznie zmutowanych zwierząt. W taki oto sposób powstaje nasz rudowłosy bohater Crash Bandicoot. Po licznych eksperymentach udaje mu się w końcu zwiać z laboratorium i rozpocząć życie na własną rękę. Dumny doktorek nie daje za wygraną i porywa blondwłosą piękność, zmuszając protagonistę do wyruszenia w niebezpieczną podróż.

W grze przemierzamy kilka wysp, które składają się głównie z dżungli, różnorodnych świątyń i obskurnych fabryk. Oprócz zwykłych etapów platformowych, twórcy gry przygotowali rundy specjalne, w których ujeżdżamy dzika albo uciekamy przed wielką kamienna kulą. Gdy Crash zebrał trzy charakterystyczne maski Aku Aku, stawał się przez chwilę nieśmiertelny. Gra posiadała dwa zakończenia.

Platformy: Playstation
Producent: Naughty Dog
Rok produkcji: 1996

  NASTĘPNA 

1 2 3 4 5 6 7
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz