Data modyfikacji:

Activision Blizzard z rekordowym wynikiem finansowym w 2017 roku. Ile z tego jest w skrzynkach?

Raport z czwartego kwartału poprzedniego roku fiskalnego pokazuje, jak  bardzo był to „rok lootboxa”.

Podsumowanie roku jest dla Activision Blizzard niezmiernie korzystne: firma zarobiła łącznie 7,16 miliarda dolarów, a ponad połowa tego, łącznie 4 miliardy USD pochodzi z mikrotransakcji. Z tej kwoty dwa miliardy pochodzą z rynku gier mobilnych – do firmy należy King, wydawca wielu produkcji na urządzenia iOS i Android, który w ostatnim kwartale przekroczył oczekiwania inwestorów o osiem milionów dolarów.

Sukces finansowy samego Activision w znacznym stopniu opiera się na Call of Duty: World War II, które, wedle doniesień, jest najlepiej sprzedającym się tytułem konsolowym ubiegłego roku i przyniosło miliard zysku ze sprzedaży w ciągu sześciu tygodni od premiery. Tymczasem Blizzard, który od początku chwalił się fantastycznymi wynikami  finansowymi związanymi ze sprzedażą skrzynek w Overwatch otwiera dla wydawcy nowe źródło dochodów – Overwatch League, którego wyniki oglądalności rzucają wiele innych gier z tego pola na kolana.

Co to oznacza dla graczy? Skrzynki mają się dobrze i prędko (jeżeli w ogóle) nie opuszczą rynku gier. Z całą pewnością zobaczymy je w tegorocznej edycji Call of Duty od Treyarch, o której póki co wiemy tylko, że ma szansę być Black Opsem 4.

Źródła: vg24/7, cnbc

Autor: Artur Cnotalski